torsdag 12 februari 2009

Tapas

alla mina barn har varit svalt inställda till burkmat. därför har jag tidigt börjat ge vad jag kallas "tapas" till dem. alltså blandad plockmat. just nu är de inne i en period då de äter lite sådär. till lunch idag:

bitar av:

köttbullar (hemlagade)
spagetti
gröna ärtor
banan
rivet äpple

hel fullkornsskorpa och vatten till.

de pillar i sig lite här och lite där. ibland blir man nervös att de ej får i sig tillräckligt. men jag tror man måste våga lita till dem. om de vore hungriga skulle de ju äta? eller? mellis blir om 2-3 timmar. middag ikväll 2-3 timmar efter melliset. sen är det ju välling morgon och kväll också såklart. när vi "stora" äter frukost brukar de peta i sig lite macka så det blir ju ett slags mellis på förmiddan också.

lite om matvanorna från ingenstans. jag tror inte på att truga för mycket. då blir det bara ångestladdat runt matbordet. iallafall upplevde jag det så med E när hon var mindre. idag äter hon det mesta.

måste gå. ester vill ha sin mamma hos sig på golvet. står och drar i mina kläder. nu gick hon. nytt bus på G?

Inga kommentarer: