tisdag 3 februari 2009

The twin way

det blev inget bvc i morse. ellen kräktes inatt och dagen idag blev lite annorlunda. E fick stanna hemma från dagis (smittorisk) och mamma stannade lite längre än hon egentligen tänkt. dock inga kräkningar under dagen idag. ellen är lite hängig men har haft liiiiiiiiite aptit idag (ätit majsvälling morgon och kväll). ester verkar okej i magen men alla med barn vet ju att kräksjukan kommer plötsligt när den väl kommer. jag HOPPAS innerligt på en lugn natt men förbereder mig mentalt på det värsta. för sån är jag. målar alltid fan på väggen, eller vad det nu kallas.

i morgon ska jag ju ha min heldag för mig själv. lunch med tjejerna och allt. jag som längtat. blir natten lugn så åker jag nog i morgon. men kräks vi så känns det inge kul. dessutom kan jag ju smitta tjejerna (och halva stan). vi avvaktar natten alltså.

så... nu ska jag nog ta en fortsatt dator- och tvfri kväll, tror jag. J och jag behöver prata lite. det hinner vi aldrig med på dagen. alltid någon som behöver mat/ren blöja/stimulans/uppmärksamhet/tröstas/sövas osv.

trevlig kväll alla!

Inga kommentarer: