tisdag 24 februari 2009

Hepp

hipp hopp lixom. vi är lite sjuka men ändå glada ;) småtöserna kräktes lite häromkvällen/natten/morgonen. men det är inte magsjukan. det verkar inte bättre än att de är väldigt lättkräkiga då de får feber i kombination med hosta. liiiiiiiiite bättre idag iallafall. orkar inte älta deras sjukor mer just idag. det är som det är. största nackdelen med att de blir sjuka är nästan att man blir så låst hemma. vi vill ju hitta på grejor!

nu annat.

1. stör mig på trillingfamiljen i "familjen annorlunda" i tv4. varför låter de inte barnen äta själva. huuuuuuuur jobbigt kan det vara att torka lite kladd. jag blir sur. ligger själv på köksgolvet MINST två gånger varje dag (turas ju om med J) och visst kan jag bli småbitter på att torka ris... MEN... det är det ju värt. att se lyckan när de får kladda och härja, härligt. visst matar jag dem ibland men de VÄGRAR ju äta om de inte får något att pilla med själva. jag inbillar ju mig att de kommer att bli mer matglada och positiva till mat om de får utforska på sitt eget sätt. kanske har jag fel.

2. har läst ut "män som hatar kvinnor" och kommit på lite saker om min litteratursmak. jag föredrar ju oftast kvinnliga författare och tänker några saker om första boken i triologin av stieg larsson. det är väldigt spektakulärt. det är mycket om sex. så skriver inte kvinnor - oftast. iallafall. idag började jag lyssna på en ny bok "människohamn" - ett tips jag fått av en bloggläsare ;) spännande. efter den blir det fortsättning i triologin. för hur sexfixerat och våldsamt det än må vara så är det ju spännande som tusan. vågar knappt lyssna om det är mörkt ute. fnissar. men jag är verkligen mörkrädd.

3. kronprinsessan har förlovat sig med daniel. jag svimmar. så fint! egentligen är jag ju rätt vänster och allt det där dravlet. MEN när det kommer till monarkin så blir jag riktigt blå. I like kungen. eller iallafall så gillar jag kronprinsessan. hon känns reko och påminner SÅ om min bästis A.

nog om alles. ska lägga ut lite bilder också. E och jag pysslade med fingerfärg idag. fast vi använde penslar. E's förslag.

sen har vi börjat med en ny grej. varje vecka ska vi prova ett nytt recept (middag) för att få ny inspiration i köket (vi är less på fiskpinnar och våra vanliga rätter). idag testade vi paprikasoppa. jättegott tyckte J och jag. barnen var mer skeptiska. e&e för att de inte har aptit och E för att hon alltid är skeptisk till ny mat, så som barn är. känner få barn som gillar nya saker. nu hade det ju varit snyggt att länka till rätten i bloggen direkt. vet ej om jag kan. provar: http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14909

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska bli kul att höra vad du tycker.
Jag lyssnar fortfarande på den då den är rätt lång.

Håller med om förlovningen, är också röd men visst är det uppmuntrande med nyheter som handlar om kärlek. Tårarna har varit nära många gånger de senaste dagarna och jag är inte mycket av en royalist.