lördag 21 februari 2009

Sömn

oj, så mycket min blogg handlar om sömn. ellenbellen har ju haft lite nattvak och annat för sig senaste tiden. nu har hon börjat vakna runt 04 eller 05 och somnar sen bara om korta stunder innan det är morgon (hos oss blir det morgon mellan 07 och 08 någon gång). sen på dagen är hon förvisso lite gnällig... men inte alls sugen på att sova. hennes päron är desto mer sugna. på att sova alltså.

J fick sova två extra timmar på förmiddan. han såg svimfärdig ut på frukosten.

nu är han ute och går med de små. jag hann leka lite med barbie med E innan hennes polare A ringde. nu leker de istället. så intressant att följa deras lek såhär i smyg. idag leker de Askungen.


förresten. skrev jag igår om att vi shoppade till E igår? iallafall gjorde vi det. först var jag en sväng på H&M och Lindex. och H&M är okej. men Lindex... jag vet inte. jag gillar Lindex kläder för mindre barn men för barn i E's ålder är de rätt kass. smaklöst. så jag/vi shoppade loss på POP istället. så roligt! deras kläder är så ljuvliga! känns liiiiiiiiiiiite mindre jobbigt att lägga mera pengar när jag vet att kläderna kommer användas igen om några år ;)

är rätt sliten.

sen ringde en kompis igår och idag och hon har det jobbigt. och då blir jag så ledsen. hon är en sån bra vän och kämpe och jag unnar henne bara ljusa dagar och goda nyheter. men nu har hon fått en dålig (igen) och det känns så orättvist på någe vis. hoppas att Tahiti kommer ;)

hörde precis från E's rum av kompisen A: "det var inte jag som rev ned böckerna det var en liten söt geleråtta". de är så ljuvliga.

dags att laga mellis. snart kommer min starka man och mina små busar hem från sin prommis. tänk förresten så ofta de sover i vagnen. minns knappt senast de sov dagtid inomhus. hoppas att den friska luften ska göra dem friska fort. hela familjen är rätt förkyld faktiskt. bläk.

många olika tankar idag. ser fram emot en lugn kväll med melodifestivalen (eller mobilfestivalen som E säger) - hoppas bara ligisterna tar sitt förnuft till fånga och SOVER bra ikväll och inatt...

kram till alla!

4 kommentarer:

Evelina sa...

Geleråtta så sött!
Och om hur länge för att vara exakt ska kläderna de vuxit ur ligga oanvända menar du..? ;-)
Kram

Linda sa...

alltså Ebbas kläder. det blir väl att de ligger oanvända sisådär 3 år eller så. skrattar. men man måste försvara sig med nåt när man shoppar. värre är det när man ska shoppa åt sig själv... vem ska ärva då? lycka till med din egen shopping, inför the big night!!!

Evelina sa...

Ahaaa, ok, jag är lite trög här, trodde du menade Ester och ellens kläder..
Jag har hittat en personal shopper som man kan boka på åhlens i city, för 500:-, som dras av om man handlar för mer..och de gör man ju! perfekt!

Linda sa...

åh, så härligt det låter. personal shopper. nästan som en film! lova att visa sen!