tisdag 17 februari 2009

Jobba

ester är som ny. ler. äter som en HÄST. hon dansar omkring här hemma. hon har förvandlats till en solstråle. så söt som socker, min lilla bakelse! ellen grubblar runt. lite frustrerad. jag fick gnugga mina små grå igår innan jag kom på vad hon behövde. ellen behöver SPRÅK. jag tog en toppenbok vi har med tydliga bilder av saker och så bläddrade jag och sa orden. jag sa orden TYDLIGT och MÅNGA gånger. ellenbellen blev helt nöjd och härmade sin pedagogiska moder. såhär ungefär lät det:

mamman: - sko, SKOOOOOOOO
bellen: - koko
mamman: - äpple, ÄPPPPPPLEEEEEEE
bellen: - päppe
mamman: - PAAAAAPEEEEEEGOOOOOOOJA
bellen: - agaagagagagagaaaaatat

jag borde blivit logoped. asg.

när J kom hem pussade jag honom och stack till mitt nya fina jobb och pratade med min nya fina chef. förhandlade lön och blev NÖJD. sååååååååå roligt!!! jag kommer jobba lite timmar från och med 1/3, bland annat ska jag ha en gympagrupp för funktionshindrade (gående) på tisdageftermiddagar. heltid börjar jag jobba 11/5. känns så kul. chefen var så fin och bra och ja, allt känns så himla TOPPEN. när jag blir glad använder jag mycket versaler om någon märkt det.

nu måste jag surfa vidare. lägger in en bild på nya vagnen bara. den är jättefin. gick första långprommisen idag. kändes bra. barnen sov sött och mamman gick. känns lite futtigt bara eftersom den är så lätt. jag blir ju knappt andfådd i backarna ;)

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Med den imiteringsförmågan kommer hon ju snabbt att lära sig prata! Jag testade precis samma sak med mina pojkar och de säger bara dää :-)

Anonym sa...

*kan inte annat än att le åt detta inlägg* Fullt med kärlek och positivitet!

Kram Vikkan

Evelina sa...

Vad duktiga de är!!
Grymt!
som Lida V:s barn pratar mina med, e´dä,möjligtvis lite stockholmsslang får jag väl skylla på..