onsdag 25 februari 2009

Onsdag

hm, vad ska jag skriva om den här dagen. mor och far och syster har varit här. vi har fått ta över mammas och pappas tv. syrran tar vår gamla. mamma och pappa har en ny. superfin.

småtjejerna hackar vidare men har haft bra aptit idag. lite gnälliga men annars ok.

i morgon kommer min gamla jobbarkompis med sin pojke som är 5 månader. sötis! får se hur mina små uppför sig... fnissar. jag kommer nog att få säga "klappa fint" ett par gånger iallafall.

egentligen borde jag nog städa huset och baka kakor och sånt när jag ska ha gäst. men jag har plockat undan det värsta. och köpt kakor som är jättegoda. fixat! vem ska jag försöka lura med hembakt och perfekt hem? mig själv?

E inte riktigt i balans. de ringde från dagis och E kände sig inte bra riktigt. jag hämtade henne tidigare. väl hemma var allt okej, förutom att hon verkar lite känslig just nu. frågar om något hänt... om det är något fel... talar om att jag älskar henne och försöker ösa kärlek över henne. vad ska man göra?

nu ska jag nog dricka lite te. kanske se på grey´s sen. kanske provsmaka lite på de där kakorna jag köpte. eller inte. tänker att jag kanske borde gå ned mina tre/fyra sista kilon. eller jag vet inte. ellen och ester är ju 13 månader och jag borde nog vara nere på min gamla vikt nu. men tre kilon hit eller dit. som att energin inte räcker. skulle vilja vara snyggare faktiskt. orka "fixa" mig mera. nu är jag ju glad om jag kammar igenom håret varje dag. ev. duschar. vad hände? jo just det, jag fick 3 kids. hahaaaaaa............. på lördag ska jag till frissan. på söndag ev. gå på stan lite. SJÄLV. nice nice.

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag har inte klippt mig sen november. Det är förfärligt och jag liiiider. Att det ska vara så svårt att fixa en klipptid.

Anonym sa...

Klipptid är iaf något jag unnar mig var 8-10 vecka! Det är GULD att sitta där i frisörstolen och bli omhändertagen, få håret tvättat, skalpmassage mm. *njuta* Jag bokar alltid ny tid när jag är färdig och betalar. Smidigt och bra!

Anonym sa...

Ska klippa mig nästa vecka och jag längtar så.
Annars går jag hos tandläkaren nästan varje vecka (graviditeten var inte nådig på mig) och tar med Ipod och tidning och får lite "egentid" där.