onsdag 18 februari 2009

Glad

idag fick jag ett jättefint kort av en vän. så fint att det tårades i lilla ögat. TACK!!!

en bra dag som började med GNÄLL. i morse när E gått till dagis kände jag att ellen och ester är trötta på sin mamma och på att gå här hemma hela dagarna. så vi åkte iväg och testade en ny öppen förskola som ligger 10 minuter bort med bil. succe! tjejerna var helnöjda och lekte och fröjdade sig... söta som socker. alla berömde hur snälla de var. fnissade lite i smyg. jag såg ju dem innan vi åkte... två yrväder som bara vill ha mycket nya intryck och stimulans just nu, verkar det som. för ett tag sen var det ju tvärtom. jaja.

har planerat FP idag. föräldrapenning alltså. en djungel. men en sorglig sak. det finns en ruta i formuläret. "kommer du att begära ny föräldrapenning i direkt anslutning till denna period" ... eller typ så. och nu fick jag kryssa i nej. kändes sorgligt. nu ska mamman börja jobba igen. ska iofs vara hemma till och med 10:e maj. men ändå. känns sorgligt. och på samma gång superkul. konstigt, va?

sovtime.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du förtjänade kortet/diplomet vännen!!! Det var så nära en medalj man kan komma tänkte jag! ;-)


Förstår att det känns vemodigt att inte få kryssa i rutan om att begära mer FP. Jag ser inte fram emot den dagen heller men den närmar sig med stormsteg. Men innan dess ska vi väl hinna med ett par "träffar" till och njuta av våra underbara kids!

Massa kram
Vikkan

Linda sa...

hoppas också vi hinner med ett par träffar. tack igen. lägger ut en bild idag!