söndag 13 juli 2008

7 kronor

jag utnyttjade mitt presentkort och köpte en långärmad t-shirt och en vanlig t-shirt. dessutom två par superfina sockar! jag blev skyldig affären 7 kronor...men då hade jag ju presentkortet förstås. J hittade ingenting. det var så härligt att komma in till stan igen. E och jag (och vagnen) gick en liten tur medan J var inne i "sin" affär. vi spanade in Kopparmärra och lite annat spännande. E hade så många härliga frågor idag. hela tiden. hon är så med och så vaken...allt allt allt vill hon förstå. några av dagens frågor från E till mig: "varför är det en röd knapp där? (om larmet på McDonald'stoaletten), "vad är det som piper?" (om ett pip på samma restaurang), "varför har de klockor på armen, mamma?" (om kassörskorna i klädaffären - J&jag har inte armbandsur någon av oss), "vad betyder ofarligt?", "vad är säker?", "vem bygger husen?", "är han död fast han sjunger?" (om cornelis som vi lyssnade på i bilen)... hela dagen full av frågor från min underbara fyraåring. inte alltid lätt att svara vill jag lova.
hos mor och far lekte pappa massor med E som vanligt. sedan han blev pensionär leker han alltid massvis med E.

tedags.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara vän, vilken härligt frågvis dotter du har. Jag ler i hela kroppen när jag läser:-)

Jag försökte ringa dig igår, men ni var nog i Härryda. Försöker igen idag.

Stor kram

Linda sa...

fina fina du. ha det nu bra i norr. så kramas vi sen när du är hemma!