torsdag 10 juli 2008

Gäsp

jag borde också jogga. som J gör nu. men jag bloggar istället. det rimmar ju åtminstone: jogga - blogga. tänk om man finge snygga ben av att blogga. nice thought.

idag har vi gjort allt och inget. E och jag var och hämtade en gåva från liberoklubben på lindex. reklam, visst...men gratis är gott: blöjor, våtservetter, bindor, badskum och en leksak... riktigt lattjo om man lever i min värld.

ellen är lite hård i magen. synd om henne...även om problemet fick en ljusning här på eftermiddagen.

E har lekt med kompisen L stora delar av dagen. och så har hon ett sår som varar på knät. vad göra...? en annan ball grej med E är att hon varit torr på natten FEM dagar (rättare sagt nätter) i rad...alltså ända sedan vi slutade med blöjan. på hennes initiativ. hon verkar alltså redo denna gång. hoppas det håller i sig... visst kommer bakslag... men ändå så kul att det börjat så bra. jag har nojjat lite över hur länge hon egentligen skulle dricka välling på nappflaska... och hur länge hon skulle ha nattblöja. dagen efter sin fyraårsdag så sa hon bara att hon slutat med välling nu. och detta med nattblöjan kom upp för ett tag sen. och så testade vi utan och det har alltså gått bra fem nätter i rad. min STORA TJEJ. I'm so proud... hela dagarna. blöja på dagen slutade hon med vid dryga två års ålder så det är ju läääääääänge sedan nu.

idag har jag förresten haft mina nya jeans och varit suuuuperfin hela dagen. egentligen var det för varmt för jeans idag...men har man bestämt sig så har man.

Inga kommentarer: