lördag 12 juli 2008

Ramar och tavlor

vi har beställt en torktumlare. I'm a happy woman. vi har beställt lite planscher också. tomt på väggarna här hemma. J håller precis på att rama in och sätta upp en del foton. det blir så fint.

e&e sover sin andra lur för dagen. E leker med kompisen L här på golvet bakom mig. för omväxlings skull har de byggt en tågbana som de leker med. annars brukar det vara mest "pippi&annikalekar".

om en stund kommer min jobbarkompis hit. nice. vi ska bjuda på våfflor. egentligen är det nog fel att säga jobbarkompis. min gamla jobbarkompis. kollega. hon jobbar där jag jobbade förut. men nu är jag ju föräldraledig och eftersom mitt jobb var ett vik så är jag ju inte kvar där om man säger. vart jag hamnar sen får vi se. om ett år eller så. känns lite pirrigt med jobb sen. inte helt lätt att få jobb med tre små hemma, tror jag. visst, så är det inte tillåtet att diskriminera för att man har barn... men ni vet vad jag menar.

måste hjälpa till med tågbanan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka = torktumlare ;)

Linda sa...

så sant så sant.