söndag 13 juli 2008

Stan

vi åker nog in en sväng till stan innan vi åker ut till mina päron idag. min gamla farmor är där så vi passar på att åka dit och träffa henne lite. hon är 93 år. världens finaste lilla tant. både J och jag har presentkort i affärer i stan. därför åker vi dit. annars kommer vi liksom aldrig in till stan längre... vi har ju köpcentrat här nära och då blir det så praktiskt att åka dit. särskilt som man har tre små med sig. egentligen föredrar jag nog att åka in till stan och gå där... men det blir i en annan tid.

klockan är kvart över tio och E leker med kompisen L. småfjunen sover förmiddag och J duschar. livet går sin gilla gång liksom.

skrev ett grattiskort till min kusin som fyller år på tisdag och känner ett sting av dåligt samvete. det är så många jag vill träffa och ringa och ja, ni vet. alla har så fullt upp med sitt. undrar om det var så förr också? jag tror att människor stannar upp för sällan. och funderar på vad de egentligen gör. vad de egentligen vill. jag säger inte att jag är bättre. jonas gardell (my old favorite) säger alltid att man har ett val och det klamrar jag mig fast vid. han säger att man liksom inte bara väljer en gång. man måste välja VARJE dag. jag valde ju tex J för åtta år sedan... men jag måste ju fortsätta att välja honom. varje dag. hänger ni med? samma gäller med yrke, vänner, boende... ja... nu blir det flumflum på en söndagmorgon men det kan inte hjälpas ibland.

nu är det min tur att duscha.

Inga kommentarer: