tisdag 29 juli 2008

Glassbilen

idag har E lekt med en kompis från dagis som ringde i förmiddags och var leksugen. kul!

vi har tagit det extremt lugnt i hettan som vanligt. gick ut en sväng på eftermiddagen... gungade lite och handlade glass i glassbilen. nice.

e&e tar välling nu. så gôtt! de somnar bättre själva nu också efter att jag "lärt" dem det...dvs låtit dem gnälla lite mera än förut... ikväll somnade de utan problems i sina sängar. ellen behövde lite extra pussar och gung och "byssan lull" men det är ju SÅ mycket enklare än att bära dem till de sover och sen lägga ned dem. att bära dem resulterar ju också i att J och jag hela tiden har var sin bebis på armen... inte så kul för E. stortussen liksom måste ju också ha sin pärontid.

jag svettas. en fläkt står inne hos småttisarna och en hos E. måste handla mer fläktar...kanske är det morgondagens projekt... undra om det är svalt inne på Hornbach? nej, i morgon ska jag och E till stan ju. jag ska till frissan. HURRA vad kul det ska bli!!! ny frisyr och så en myspys-stund i stan med E...bara vi. tror vi ska spana lite på Poseidon och äta glass när vi klippt oss färdigt...ja, Kattis klipper säkert till E också... kanske vi tar Kopparmärra också. personligen föredrar jag Kopparmärra framför Poseidon. allra bäst är Karin utanför stadsbibblan. kanske ska visa henne för E istället... fnissar.

dags för vatten. för varmt för te... vart är svalkan? vart är molnen? vart är regnet...? trodde aldrig jag skulle klaga på värmen...MEN... man ska aldrig säga aldrig eller vad det nu är man säger.

Inga kommentarer: