onsdag 16 juli 2008

Som sagt

som sagt. det är lite bättre idag. J och jag pratade en del igår kväll och har gjort ett "schema" över hur våra dagar ska se ut. det låter helt sjukt men det känns nästan som ett måste om allt ska funka. visst, schemat kommer inte att följas dagligen...MEN vi har något att utgå ifrån. något vi enats om (=konfliktundvikande). sen bestämde vi en del enkla grejor osv... vi nattar E varannan dag och den andra får ha hand om twinsen oavsett hur gnälliga de är. annars blir de att jag alltid tar dem när de inte är i form och ja... det blir inte bra för någon. i morgon ska förresten E och jag åka och bada. egentligen skulle hon åkt till en polare men ångrade sig helt plötsligt och ville inte. strange. men jag känner att hennes vilja måste respekteras även om jag inte förstår varför denna gången. en annan sak är att jag känner att det börjar bli dags att lära dem att inte amma hela nätterna... eller ja, ellen har ju fattat det för länge sen men ester persson gillar ju att amma HEEEEEEEEEEEELA tiden på nätterna. mysigt, visst... men det håller inte. så nya grejen att föra in blir VÄLLING och att försöka begränsa tutt-tillgången på natten. just nu är småtöserna förkylda IGEN så då kan jag inte begränsa amningen...men så fort de blir friska blir det "hårda" tag... dvs ingen amning mellan åtminstone 00 och 06. ellen ammar ju inte mellan cirka 21 och 05/06... men ester ammar ju vid 00, 02 och sen vet jag inte hur många gånger.

en sak ni läsare lär observera nu är ju hur oerhört INSNÖAD man blir av det här. det enda jag tänker på är amning, sömn... ja, ni vet.

en riktigt rolig grej var att jag i all hast tackade ja till en ELLE-prenumeration via telefon för ett par veckor sedan. det är roligt eftersom jag inte är det minsta intresserad av mode. eller ja, jag skulle nog vilja vara det. men jag har inte ork och inte tid just nu. jag har mest jeans och tröja... i första numret som jag fick av ELLE igår så står det HUR MYCKET SOM HELST som jag inte är ett dugg intresserad av. modereportagen är helt urflippade och på skönhetssidorna står det att man ska använda FYRA olika produkter när man gör rent ansiktet morgon och kväll. jag använder en jättebra produkt när jag rengör fejan - vatten. i bästa fall smörjer jag in mig med något klet jag hittar i mitt badrumsskåp. nej, nu överdriver jag lite. men jag förstår inte varför jag tackade ja till ELLE. jag skyller på amningsbubblan även om jag ammar mindre och mindre. EN BRA SAK var iallafall att tidningen innehåller en intervju med cynthia nixon som ju spelar miranda i sex and the city. den ska jag läsa.

nu ska jag plita ner lite i barnens böcker som jag skriver i ibland...för att komma ihåg liksom.

sen ska jag äta hallonochblåbärspaj.

kramkram

Inga kommentarer: