lördag 26 juli 2008

Havet och Nelson Mandela

idag har vi varit och hälsat på hos J's farfar i Kullavik där han har sommarhus. trevligt. jag fick mitt första dopp i havet även om jag inte kan påstå att det var särskilt rofyllt. ester skrek som en riktig illbatting på stranden. överhettad och trött antagligen. en bra dag idag. getingarna retar mig dock. fobi fobi fobi, that's me. men ärligt talat, vilket jävla jobbigt djur. så onödigt. jag VET att man ska vara kall och ball mot dem och sitta still och allt det där. men jag KAN INTE låta bli... blir hysterisk och viftar som värsta kärringen... jag VEEEEEET att det smittar av sig på E... (och e&e så småningom) men jag kan inte släppa det ändå. I'm not perfect.

i morgon ska J iväg med grabbarna och mina päron kommer hit. tror jag ska be pappa montera ned spjälisarna så att de är i botten, om nån förstår hur jag menar. ester är på god väg att klättra ur. ibland tror jag hon har någon lite galen ådra. hon är så OTÅLIG!!! bara måste framåt och hon blir VANSINNIG när hon inte kommer framåt... jag bara kan inte förstå var hon fått det där vansinniga ifrån (hahahaaaaaaaaaaa -- me). ellen är så lugn och go och glad hela tiden (almost) och ester är skogstokig så fort det inte händer nåt bus... min lilla persson. jag kallar ester för persson. de är så fina. och så olika. kul!

ikväll förklarade jag för E vad en hjälte är. detta efter att hon frågat om vi är hjältar eller bovar (sett för mycket på robin hood?). jag tog nelson mandela som exempel. undrar om hon hängde med.

Inga kommentarer: