tisdag 30 december 2008

Administrativt arbete

i förrgår satt J och jag hela kvällen och pusslade på FK:s hemsida. igår betalade vi räkningarna. två härliga helkvällar! ;-) slutsatsen man kan dra av dessa två kvällar är att man inte blir rik av att studera och vara föräldraledig. man blir fattig. det blir knapert under våren (och till hösten). men när det gäller pengar är jag en sån där som pappa. pengar. det är bara pengar. så länge jag har J, barnen och hälsan så behövs inget annat. självklart är det trist att behöva hamna i skulder och så... men så illa är det inte. vi måste bara snååååååååååååla mycket. inte köpa ngt onödigt. och så behöver J och jag nog börja jobba extra någon dag i månaden eller så.

idag skulle en annan tvillingmamma kommit hit men de hade blivit kassa i magen inatt så det blev inställt. trist, men så är det ju. hade varit roligt att träffa hennes små frön. men det blir nästa år... ganska snart hoppas jag.

E sprang precis över till kompisen. de bara leker och leker och leker. J ska in till stan och hämta bilen. någon vandal passade ju på att knacka sönder vår ruta i bilen (lilla sidorutan bak) natten till julafton. mindre kul. så när vi skulle åka på julafton och packa in allt i bilen så fick vi först dammsuga ur massor av glas. vandalen hade tagit våra parkeringspengar också. 9 kronor. för oss kostar det 1300 kronor plus besväret att lämna och hämta bilen. jag blir inte arg. bara uppgiven. såg på vår parkering att vi inte var de enda drabbade. så tråkigt.

nu ska jag läsa några rader innan de vaknar igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dessa vandaler! Tråkigt när det händer! Jag har också haft inbrott i min gamla bil! Jag var helt bedrövad! Det kostade mycket pengar och ett och annat grått hårstrå fick man på köpet!

Trist att vi fick ställa in idag...igen! Tredje gången gillt nu! Så nästa gång blir det av!!! ;)
Jag känner mig betydligt piggare nu men fy alltså. Det var längesedan jag hade en sådan här rejäl tarmtömning! Usch! Johanna har fortfarande diarré! 6 bajsblöjor bara idag! Plus de inatt! Urk!
Nu har barnen fått i sig lite mat och jag med...! Hoppas på en lugn kväll utan toabesök!
Kram på er!
Viktoria, Elias och Johanna

Anonym sa...

Fy så tråkigt med denna förstörelse. Vi råkade ut för samma grej, en sidoruta bak blev inslagen på allhelgona. Ett rent busstreck av några ungdomar som kostade massor för oss. Så onödigt!
/Emma

Linda sa...

jo, visst är det onödigt med vandalisering.

vikkan: jo, jag hoppas ni fortsätter må bättre. när magen krånglar blir verkligen allt upp och ned. men vi tar nya tag och spikar en ny dag snart igen... nästa år!