fredag 19 december 2008

Effektiv

man får mycket gjort när mormor är här. vi har handlat all mat till jul OCH julstädat. det hade vi ju tänkt göra i helgen. så härligt... bara paketinslagning och eventuell rimstuga kvar. jag brukar försöka rimma och tycker själv att jag är våldsamt rolig och fyndig. inte alla instämmer.

ikväll har tjejerna varit här. vi bytte julklapp (alla köper var sin och vi lottar) och så åt vi varma mackor och drack glögg. supernice.

nu måste jag supersofta i fem minuter innan det är dags för sängen... lägger in några bilder från min dag:

- när jag skulle städa spisen tog jag av själva vreden för att diska dem och slarvade bort ett. inte bra. det kom fram sen. J hittade det bakom spisen där jag duktigt torkat bort damm, spagetti och annat gojs.
- mina skor. dags att slänga?
- middagslyx.

2 kommentarer:

Anonym sa...

på tal om middagslyx. vi hade planerat för tacos med en massa goda grönsaker och sås och ost och grejor men två utschasade päron tittade på varandra och konstaterade snabbt att det fick duga med falukorv och makaroner. tacos projektet får vänta till middagen idag istället. moget beslut.

Linda sa...

I agree.