tisdag 16 december 2008

Idag

idag var jag iväg och träffade två andra tvillingmammor. så KUL! jag har ju hängt en del på familjeliv sen oktober 03 eller så. då fick jag reda på att jag var gravid med E. efter tvillingbeskedet (31:e juli 2007) började jag ganska snart hänga i en tvillingtråd och vi har följts åt länge nu. de jag mötte idag känner jag via tvillingtråden på familjeliv.se... det finns ju massor av tvillingtrådar förstås. vi har vår egen ;) barnen var sockersöta och goa och mammorna trevliga och vettiga. kändes så roligt. ny träff blir förhoppningsvis efter alla helger! kanske hakar fler på då. på Lindas trädgårdsblogg finns bilder...se min blogglista.

småtöserna var lite smågnälliga när vi var iväg och sov rätt illa idag. bara i bilen. så jag var beredd på en trött eftermiddag. men då sken de upp. småsolarna. lekte runt och hade sig här hemma. supernöjda och på upptäckarhumör. jag hann både vika och sortera tvätt och fixa med massa urvuxna kläder osv. härligt... ester tog ett par steg till här hemma. fina tösen. svärmor kom förbi som hastigast på en middag.

en bra dag. jag är så glad för allt i mitt liv. barnen. J. min familj. mina vänner. nya bekantskaper. juletider. att vi gift oss. ja, mycket.

dags för en kvällsdusch, tror jag. i morgon kommer mamma, pappa och mormor hit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inne och kikar på dina fina tjejer. Såg en lite lustig grej, vi fick oxå tvillingbeskedet 31/7. En oförglömlig dag!
/Emma "hoppsan"

Linda sa...

jo, det kan man ju lugnt säga. så glad och utvald man kände/känner sig över att få bli tvillingmamma!

Anonym sa...

det är mysigt med träffar med glada människor. Bunkring av god energi liksom. Skönt också att träffa andra tvillingmammor, lite mer förståelse för vad det är och hur lycklig man är. haha.