måndag 1 december 2008

Hiphop

idag var det sista gången på dansen. alla päron (och mormorar och syskon och likande) fick vara med inne i danssalen. E var så söt att jag svimmade av nästan. hiphop håller de på med nu. ni kan ju tänka er hur det ser ut när fyratillsexåringar dansar hiphop. helt ljuvligt. mammahjärtat värker. J fick vara hemma med småglinen. vart lite gnälligt idag. ester är inte helt frisk...tror ellen har tänder på g där uppe... ellen har klivit ett steg upp på medvetande stegen...sitter och spanar in lampan och säger: bampa bampa papapapapaaaaaaaaaaaaaaa... igår sov ellen bara en gång på hela dan. 40 minuter. hon var knappt trött på kvällen. idag sov de däremot länge på förmiddan... 2 timmar i vagnen medan E och jag lekte på lekplatsen och gick en prommis i vår lilla by. urmysigt i höst/vinterrusket.

generellt kan man säga att småttisarna är supernöjda på förmiddagarna numera. eftermiddagen är värre... men det tar sig mer och mer. ibland är de så charmiga. ester har börjat klättra... känns mindre bra. hon klättrar upp på E's lekstolar och i E's lekfåtölj. alla möbler hemma hos oss måste snart ligga ned. alla blomkrukor är flyttade till konstiga barnsäkra platser och hur det ska gå med julpyntet vet ingen. alla tomtar... var ska de stå. ellen är en huligan och BÄST på att leta upp allt hon inte ska leta upp. så kryper hon fram dit hon inte får...vänder sig mot en och ler lite gulligt... blir ball sen när hon kommer i trotsåldern runt 2,5... hurra! skrattar för mig själv. att ha barn är att leva fullt ut. jag älskar det! och jag rekommenderar alla att skaffa barn. i någon form. hur det nu lät.

nu ska jag slå in julklappar.

ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag bara sitter och ler när jag ser detta framför mig..hiphoppandes barn och klättrandes sådana.
Kul att de hela tiden händer saker.
Kram kram