tisdag 2 december 2008

Uppdatera

min kära barndomsvän M påminde mig via mail att uppdatera bloggen. min ålder. ska fixa snart.

ikväll har jag städat lite i köket. torkat lite luckor. svept över micron. städat lite under diskhon och viktigast av allt: STÄDAT TESKÅPET. det har jag funderat på sen i somras. som ni kanske anar så har jag ibland honung i mitt te. honungsburkar blir lätt kladdiga och klibbiga och teskåpet likaså. teskåpet är förresten också ett skåp för kaffe. men hemma hos oss heter det ändå teskåpet... nu är det iallafall städat. känns bra. slängde lite gammalt äckelte också. som ingen nånsin kommer dricka upp ändå.

ellen hade sin konstiga grej för sig inatt. hon var vaken (ej ledsen) mellan 00 och 01.30 cirka. varför vet ingen och det gjorde mig nästan galen... hemma hos oss har vi cirkus på nätterna, känns det som ibland. iallafall så resulterade nattens snurr i att hela familjen vaknade klockan 09 i morse. E kom en och en halv timme för sent till dagis... svårt att skynda sig iväg med tre små liksom. J blev lite sen till skolan också... meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen vi fick iallafall sovmorgon. idag är en bra dag även om småflisorna är lite gnälliga. förkylningen sitter i. hoppas den går över typ inatt eller så.

håller på och trixar med julkorten. jag gillar att skicka julkort. J försöker föreslå varje år att jag ska skicka via e-mail. men ärligt talat. hur kul är det att få ett julkort via mail? jag är väldigt mycket för det papperslösa samhället på många plan. jag ÄLSKAR mail och blogg och internet och allt det. men just julkort. där är jag väldans konservativ.

dags för kvällsmat tillsammans med min underbara man. mannen i mitt liv.

Inga kommentarer: