torsdag 25 december 2008

Åter

nu är jag här igen. hann inte skriva klart om julen förut... barnen fick så mycket fint. mamma hade stickat, broderat och gjort så fina saker till oss. en tavla till ellen och ester som föreställde två flickor... urfin. ska försöka fota den. E fick en tavla av Simba i lejonkungen. och jag (och J) fick en bonad med julmotiv att hänga upp. superfina! sen hade hon virkat och sytt nya grytlappar och handdukar. sååååå kul att ha sånt som hon gjort hemma. känns mer...mer... hittar inte ordet. det känns bra och roligt iallafall...

jag fick en jättevacker blus av J. och gott te. och några STORA grytor, som jag önskat. och en ny pastaslev. jag trampade på den gamla (som var i plast). den gick sönder. sen fick jag ett fint linne av min kusin. J fick en sån där liten dator. han blev lycklig och såg ut som en treåring!

idag juldagen. en sån där LUGN dag i vår familj. förr gick vi alltid ut på krogen på juldan. inte nu. E och jag pysslade med hennes nya ritgrejor i morse. J och hon lekte med hennes nya barbisar på eftermiddan.

jag älskar julen. älskar att träffa alla. älskar att se barnen (främst E) och deras jullycka. den smittar av på mamman. sen blir jag alltid lite nykär i J på julen. minns vår första jul. då vaknade jag upp hemma hos honom (han bodde hos sin mamma då). vi fick julmust och klementin. jag fick en superstor tomteluva och en röd tröja av J. vi lyssnade på beatles. fina minnen.

Inga kommentarer: