tisdag 30 december 2008

Tisdag

en bra dag. E har lekt hela dagen med L och A på gatan. jag är så GLAD att vi flyttat hit. E har fyra jämnåriga tjejkompisar bara på vår gata. ljuvligt! och kul för E.

ellen och ester... jag tycker de fortsätter vara lite bebisgnälliga. ska de inte bli nöjda och leka själva snart? hahahaaaaaaaaaaaaa

på kvällen försökte jag få ester att somna själv i sängen (med lite gungning) - ellen har ju lärt sig - men det gick inte. ester har en vilja av stål och ett tålamod som nästan saknas helt. hon vill och vill och vill så mycket. hon har INGEN ro i kroppen och ja. ibland ger hon sin arma moder gråa hår. sekunder efter ett grått hår uppstått flinar hon upp mot mig och pekar mot lampan och lyser och bara är sååååååååå fin och då smälter jag igen. upp och ned. mitt liv. ellen somnar själv i sin säng nu iallafall. jag sitter jämte och får stoppa i nappen nån gång eller så... men det funkar ju. ester och jag får ta nya tag. om ett tag. tänk hur olika de är. kan inte förstå nästan.

i morgon nyårsafton. vi ska fira med vänner. de har två barn också som är 4,5 år och 2,5 år. det är fjärde året i rad vi firar med dem, tror jag. ska bli kul. först ska vi ses i badhuset och plumsa lite (J får vara hemma med minisarna) och sen käkar vi middag här. sen brukar vi runda av när kidsen blir trötta. det är oftast före tolvslaget. men vad spelar det för roll? det viktigaste är ju att barnen mår väl... det nya året kommer ju när det kommer. 2009, vad ska du bjuda oss på? säkert några överraskningar. spännande!

om vi inte hörs innan så passar jag på nu: GOTT SLUT OCH GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!

Inga kommentarer: