onsdag 17 december 2008

Gammo

min mormor vill inte bli kallad gammelmormor av E så hon gav sig själv namnet Gammo när E föddes. min mamma blev ju då mormor och mormor kunde inte vara mormor utan blev Gammo. iallafall så kommer de ju hit idag. och tydligen har Gammo och jag avtalat att hon ska stanna här till fredag. jättemysigt och kul med sällskap och hjälp... även om jag själv måste missat att vi bestämt detta. jag visste bara att hon skulle komma idag när mamma och pappa ändå kommer. jaja...missförstånd... men kul ändå. hon är så glad i sina barnbarnsbarn och en go tant. hon har många roliga historier på lager och ja, I love her. de kommer nog strax.

småtjejerna sover men jag fick inte vila eftersom ester vaknade av all hosta och jag fick söva om henne. ingen mening att lägga sig nu. så det fick bli datoravkoppling istället. inte dåligt det heller.

en vecka till julafton idag. spännande.

Inga kommentarer: