lördag 13 december 2008

Tand och trött

sov precis ej liiiiiiiiiiiten stund i E's mjuka säng. E och J är på skridskoskolan. de små söta sover sin morgonlur.

big news today: ester har fått sin första tand! hurra!

grå himmel idag. några projekt:
- dammsuga (J's jobb)
- bädda rent barnens sängar
- ev. baka pepparkakor (degen är färdigköpt och ligger i kylen)
- duscha
- sätta frimärken på alla julkorten
- äta

nu vaknar de snart. det är så tyst här nu. man får njuuuuuuuta av tystnaden den LILLA stund de sussar. oftast 30 minuter. i morse åt jag vörtbröd för första gången denna jul - tycker om.

trevlig lördag alleman!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vörtbröd som är så gott, gärna med sylta och rödbetssallad på! Då myser jag!

Fick massage förut och oj, vad jag var stel. Stel som cement sa massören och rådde mig att komma tillbaka för att knådas lite till snarast. Så den 6 jan blir det 30 minuter massage! Jag fick också tips på hur jag ska stärka min ryggmusklatur och bröstmusklatur tills nästa gång. Jag har en hållning som en hösäck! ;P

Hoppas ni får en ljuvlig Luciadag!
Kram Vikkan

Linda sa...

hållning som en hösäck. det låter ju som jag...