måndag 22 december 2008

Tannenbaum

dagen som började lätt kaosartat slutade bättre. J, E och jag klädde granen och hade lite julmysigt. jag bröt ihop och gick vidare helt enkelt. mår fint nu.

ska lägga ut lite julbilder sen.

lyssnar på Christian Kjellvander. låten heter typ "poppies and peonies". den killen läser mina stämningar och sätter toner på dem. sååååååååååååååå bra!!!

japp. snart christmas eve. julklapparna är köpta och inslagna. jag har rimmat på en. skinkan är griljerad och all julmat köpt. granen är klädd. vad återstår? möjligen lite dammsugning eller så. vi får se. i morgon kommer J's far med fästmö och J's farfar och firar lite julafton i förtid. på julafton åker vi och firar hos min kusin med familj här i Götet. på kvällen kommer J's mamma, syster+sambo och hans två bröder hit. en bonus: i morgon förmiddag ska jag in till stan och äta frukost med min "bästis". hon bor i Linköping annars så det ska bli SÅ ROLIGT. me like her. extra kul att få prata ostört med henne. ingen som drar i mig och ingen som vill ha min uppmärksamhet, förutom möjligen min vän då. ska bli kul å se henne! och byta julklappar också. hon brukar köpa så bra saker. får prestationsångest...men men. i år är jag nöjd. tänker ej avslöja vad det är. kanske i morgon. även om hon inte läser min blogg.

ikväll sa E en filosofisk sak: "mamma, det sorgligaste som finns. det är om någon dör innan någon annan föds. för då får de ju aldrig träffas." hon är klok som en bok. precis som sin far. annat är det med virrpannan mamman.

GOD JUL!

Inga kommentarer: