onsdag 24 december 2008

Insomnia

julaftons morgon. klockan är 07.24. nattens rapport och hur gick det med att gå och lägga sig i tid igår?

jag gick och la mig runt tolv, som alltid. ellen har sovit stabilt 19-07. ester har sovit okej, som vanligt. ammad runt 23 och sen vakna och amma vid 05 sådär - somna om jämte mamma. so far so god om inte E vaknat vid 04. hon låg och snurrade och snicksnackade om tomtar och annat... ivd 05 gick jag upp för att lägga mig i hennes säng... och då vaknade alltså ester. så sen 04 har jag varit vaken. fyra timmars sömn känns i ärlighetens namn lite för lite såhär inför själva julafton...

MEN nu sitter jag här med ellen. alla andra sover. i kroppen börjar jag känna mig lite sådär som man känner sig när man sovit för lite i 11 månader. lite galen helt enkelt.

iallafall. det känns mysigt att det är julafton och de ska bli så härligt att träffa hela tjocka släkten idag och stolt visa upp mina tre mirakel. för hur lite de än sover på natten och hur jobbigt det än är att ligga och stirra i ett mörkt rum vid fyratiden på morgonen... utan att kunna somna om... så älskar jag mina flickor så det svider i hjärtat nästan.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Pricksäkert!
Har som du bara studsat på kudden...Varför just denna dag, som man skulle vilja vara någorlunda utvilad?
Men men man är starkare än man tror.
God jul på er!
Kram Evelina Bastian & Milo.

Linda sa...

ja, det är man sannerligen. trots kuddstudsen så blev julafton ljuvlig här och jag var pigg hela dagen... kände mig iallafall pigg.