måndag 22 december 2008

Den dåliga mamman

åh, nej. ingen bra start på dagen. och inget bra slut på föregående.

igår kväll fick jag ont i mammamagen. jag kallar den så. den som är unik för oss kvinnor. jätteont gjorde det. jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte jag skulle åka in. så efter lite vel fram och tillbaka så åkte mamma med mig till gynakuten. vi kom dit vid 22 och klockan 02 var vi hemma. seg väntan. trött Linda. inget var fel såg farbror doktorn förutom att den cysta som upptäcktes förra veckan nu tycks ha brustit. sånt kan göra ont för vissa. sen tog han ut spiralen också för den har ju varit mest till besvär.

vaknade i morse och var TRÖTT.

och så blir det så där fel ibland. jag är trött och sliten och då tappar jag i tålamod och blir en gnällmorsa av värsta sort. hemsk. jag vill inte bli arg men det blev jag idag av olika anledningar.
J och E stack iväg till badhuset och när de gått och småttingarna somnat så vart jag ledsen och grät. jag avskyr att bli arg. svårt att förklara. vill vara perfekt perfekt. alltid ha tålamod och vara pedagogisk. inte tjata. vara tolerant och allt jada jada... men idag orkade jag inte och då mår jag dåligt. men som min vän Gardell brukar säga: "det är bara att bryta ihop och gå vidare"... och nu har jag gjort det.

småflickorna leker med julgransdekorationer på golvet. klapparna slog J in igår när jag var iväg. han är så underbar. ska ge dem lunch nu, tror jag.

visset såhär dan före dan före dan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare!!!
Stor kram från oss iallafall!
Hoppas att du får en mycket bättre fortsättning på julen och det nya året!
Kram från Bastian o Milo och deras också gnälliga morsa.

Anonym sa...

Usch, låter inget vidare! Håller med Gardell....bryt ihop och kom igen! ;) Lättare sagt än gjort ibland men ack så nödvändigt!

Ingen är perfekt! Trots att man strävar efter det så är vi bara människor och ibland så funkar ingenting. Du är bra som du är, du är världens bästa mamma till dina barn. Alla förlorar vi humöret ibland och vilken tur att man kan säga förlåt om inte annat!

Hoppas på bättre dagar som kommer och att ni får en härlig jul tillsammas!
Massa kram
Vikkan, Elias och Johanna

Linda sa...

ni är söta som få!