lördag 20 december 2008

Min tur

idag var det min tur att må dåligt. låg i sängen hela förmiddagen och det händer ALDRIG. J tog alla tjejerna till skridskoskolan. han är så underbart ljuvligt jävla fantastisk den mannen. jag älskar honom. han är världens bästa pappa och man. jag har mått bättre på eftermiddagen men bara ätit en potatisbulle på hela dan. och druckit en halv julmust. vet inte vad detta är? kräksjukan utan kräk? för jag mår illa och har ont i huvudet... jag bara hoppas hoppas hoppas att jag mår bättre i morgon.

nu ska jag försöka äta en ostmacka.

ernst på tv. jul med ernst. jag vet inte men det blir FÖR MYCKET för mig. allt är så idylliskt och perfekt och barnen säger lagom regisserade kommentarer i klippen och jag bara känner NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ.... såna där program får bara folk att må dåligt. ingen kan fixa en så perfekt jul som ernst ändå liksom. lusekoftor, meterdjup snö och hemmagjord vitchokladmojs.... vem har det så dagarana före jul? vi har iallafall ställt fram våra tomtar idag. alla på hög höjd så det är rätt kalt här hemma på marknivå. undrar varför?!

måste lägga mig igen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar en krya på dig kram!!!

/Vikkan

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hoppas det inte blir värre än så här och att du känner dig bättre i morrn! Kram på dig!

Anonym sa...

hoppas att du mår bättre snart!

sitter och har lite julklapps ångest. Jag har liksom missat det här med jul, det har varit tillräkligt att överleva uppsats skrivande. SÅ nu sitter jag här och har inte köpt några julklappar som inte är leksaker... Tror du det funkar med biobiljetter till brorsan och vad sjutton ger man sin 26 åriga lillasyster? Tidningsprenumeration? men på vilken tidning?

Linda sa...

vagabond är en bra restidning om hon gillar resor. själv ska jag börja prenumerera på en tidning som heter genus... PÅ JOHANS INITIATIV. jag blir glad. han tycker det är viktigt att vara medveten nu när han har tre döttrar och en fru och ska bli lärare :)

Anonym sa...

genus låter som något för min syster. ska kolla på den