tisdag 9 oktober 2007

Bakslag

E hade ingen toppformsdag idag direkt. bara ur form liksom. kanske trött för att hon vaknade hyfsat tidigt i morse? kanske något som hänt under dagen? kanske inget särskilt? svårt när man är tre år att ge uttryck på allt i huvudet. det måste ju vara som en tombola inne i huvudet på henne... lilla lilla dottern min!
iallafall blev det första bakslaget på projekt lära sig att somna själv idag. kändes bra faktiskt. det gick ju lite för lätt innan. det tog en dryg timme idag. hon sprang upp ur sängen och höll på, vilket inte hänt under de första 8 dagarna av projektet. jag förklarade att det var sovdags och lite enkelt varför man måste sova på kvällen. resten av de 15 gångerna hon sprang upp tog jag bara henne i handen och ledde henne tillbaka till sängen. en gång sa jag till mer strängt...men det triggade bara så då återgick jag till att leda tillbaka till sängen - utan ord. lite tårar och ganska många frampressade tårar kom det också. sen låg hon och sparkade i sängen ett slag innan hon slutligen somnade. min lilla tjej, bra att du protesterar. mamma, vill inte att du ska vara FÖR duktig alltid. tror hon var övertrött idag. såg helt svimfärdig ut av trötthet på slutet.
dags att sova. har börjat läsa NAIV. SUPER. av någon norrman som jag redan glömt namnet på... verkar halvbra.

Inga kommentarer: