lördag 6 oktober 2007

Flytta

idag, lördag, har vi hjälpt lillasystern min att flytta. är helt slut (fast jag inte burit något tungt eller så alls...bara varit med, packat upp lite och sett efter E). vi kom hem vid halv nio. E somnade på mindre än en minut i sin säng idag... rekord hittills. inte svårt att somna själv dock när man är helt slutkörd. J drog direkt iväg till kompisar för pokerkväll. vill inte vara en tråkigt flickvän så jag säger inget. men, helst hade jag ju behövt honom här hemma hos mig. i morgon ska han också iväg. självklart vill jag att ha ska komma ut och ha kul. behålla sina vänner och känna att han får vara bara J ibland och liksom göra sånt som han gjorde oftare förr (läs: innan vi fick barn).... men ändå. egoLinda vill ju ha honom här. hemma. känns som att vi aldrig ses numera. visst så träffas vi på helgerna men de senaste helgerna har det varit såna aktiviteter (tapetsering och flytt) som gör att han och jag knappt ses. miss him.
så, nu ska jag sluta vara patetisk. börja skärpa mig och vara en självständig kvinna.
hm, syrran får iallafall en jättefin lägenhet nu. supermysig och fin. mindes väldigt mycket känslan av att flytta hemifrån idag när vi hjälpte henne. jag tyckte det var SUPERSORGLIGT och samtidigt SUPERSKÖNT att flytta hemifrån. aldrig att jag liksom har velat flytta hem igen. men känslan av att flytta var speciell. end of an era. verkligen. syster får ett badrum med två dörrar i, precis som Carrie i Sex and the city. hur coolt som helst. liten söt balkong utanför köket också...finfint. enda minuset är läget då. lite off där hon bor nu. undrar om hon känner sig ensam nu. oroar mig. varför kan jag aldrig sluta? jag behövde ju liksom aldrig känna mig sådär...flyttade ju dirket hemifrån och ihop med J. har bara bott helt själv några månader (då det var lite slut mellan J och mig)...men då bodde jag hos en kompis och lät andra kompisar bo hemma hos mig för att slippa vara själv. det hörs hur självständig och tuff jag är, va? nej, men ärligt. jag är helsämst på att vara själv. eller ja, jag kan vara själv och trivs i mitt eget sällskap. MEN att bo själv. det är nog ingenting för mig om man säger.
såg förresten att något budat på vår sulky på tradera. gött...blir vi av med den. får ångest av allt vi måste handla innan knut&rut tittar ut: vagn (= dyyyyyyyyyyyrt även om man köper begagnat), spjälsängar, babysitter, skötbord...kläder... och säkert en massor av annat som jag har glömt att man behöver när man har spädisar i familjen...

dags att lägga mig i framstupa sidoläge i soffan. ska bara blanda lite lyxig apelsinsaft först. sov gott!

Inga kommentarer: