tisdag 23 oktober 2007

Sjukskriven

fru doktorn har sjukskrivit mig på 100% nu. känns dubbelt. skönt och trist. är ledsen och glad. det känns lite ironiskt men det är verkligen dubbelt detta med tvillingar. förutom sammandragningar/förvärkar mådde min kropp bra. cervix är opåverkad. socker bra, hb bra och blodtryck bra. känns fint att kroppen är stabil hittills. enligt doktorn kommer nu de kritiska veckorna. man vill helst att barnen håller sig inne till 32 fulla veckor. det är om drygt 7 veckor. nästa mål är väl det dårå... 32 fulla veckor alltså. undrar vilket datum det är då. i december nån gång skulle jag gissa. får kolla upp det där.

ska fixa det sista på jobbet i morgon. skriva mina sista journaler och överrapportera lite. packa ihop mina grejor och städa min plats. sååå sorgligt. ska köpa med mig nåt till arbetskompisarna och ett kort där jag kan skriva att jag gillar dem och att jag kommer sakna dem. nästa gång jag söker jobb är om drygt ett och ett halvt år. känns konstigt.

höstsolen är stark i år. förra året regnade ju hösten bort. sitter en duva utanför fönstret. det är så många duvor här. tror de gillar just våra fönster. utanför vårt sovrum är det duvskit överallt på taket. äckligt. även om fåglarna är fina så är skiten så äcklig att jag på allvar funderar på att köpa en fågelskrämma och ha där. är duvor rädda för något? känns som de inte har vett på att vara rädda.

på tal om ingenting är jason mraz' låt "I'm yours" fantastisk. ett tips. finns på youtube.

Inga kommentarer: