tisdag 30 oktober 2007

Slingor - nytt försök

i morgon ska min vän göra slingor på mig. det skulle ju egentligen blivit gjort för länge sen... men som sagt. i morgon blir det förhoppningsvis av. ska bli skönt att bli blondare igen. gillar mig själv bättre som blondin faktiskt. don't know why.

har räknat ut att E kommer gå på dagis 25 timmar i veckan nu.

i morgon kusinfika på kvällen. mamma ska lägga E och passa på kvällen. får se hur det går. E är ovan vid barnvakt och måste väl vänja sig lite innan bebisarna kommer. lättare sagt än gjort att vänja nån vid barnvakt när man själv helst vill vara med henne hela tiden. jag är dålig på att släppa ansvar till någon annan än J och min kära mor. dålig Linda. planer för hösten är väl att E ska få vara några timmar hos farfar och hans fästmö, hos farmor och ev. hos farbror och nån gång hos moster. bara några timmar sådär. eventuellt får nån mer än mamma komma hit och lägga henne nån kväll och så ska E få sova över en natt hos mormor och morfar också. jag vet att det låter löjligt. vet inte varför jag är så kass på det här. kanske för att jag som vanligt tror att ingen annan klarar det lika bra som jag själv. ingen bra egenskap. I know. sen handlar det nog mycket om att vi helt enkelt inte velat lämna E. vi gillar att ha henne hos oss. vi gör alltid allt tillsammans och det har liksom inte varit något problem. MEN jag kan självklart se att hon nu skulle må bra och växa av att få fler vuxna förebilder som är nära henne och som hon litar på. och så skulle nog jag må bra av att veta att hon klarar sig med andra än mig och J. jag VET ju att hon skulle klara det...men det är ändå läskigt. twinsen kommer säkert att lära sig mera tidigt. de måste jag nog lämna ifrån mig mer. för att överleva och orka med. det är bara så ologiskt att lämna ifrån sig sitt barn. för mig. vuxenrelationen och kärleksrelationen med J skulle säkert också må bra av att vi ibland fick vara själva tillsammans och då inte bara efter klockan 20/21 på helgerna då vi båda är hyfsat trötta och slut. jag vet inte. sånt här maler i mitt huvud iallafall.

dags för kvällste? med honung då. dricker mycket rött te nu för tiden. och ett svart som heter himlagott.

Inga kommentarer: