lördag 13 oktober 2007

Bild i bloggtexten?


nu ska vi se om det går. ska försöka lägga in en bild här i bloggtexten... på vår nyinköpta soffa + fåtölj - secondhandfynd!!!

verkar som det går bra (att lägga in en bild alltså). köpte dem på loppisen som finns här i samhället vi bor. soffan är jättefin i skicket och luktar inte skumt. känns bra. tusen kronor för hela härligheten. har dammsugit och torkat den idag. ska tvätta kuddöverdragen men vågar inte innan mamma har berättat hur jag ska göra (handtvätt eller maskin, hur varmt osv). vi spanade lite efter större köksbord, ny kökslampa och lite annat också. men detta blev alltså dagens fynd. känns så roligt!
efter loppisutflykten åkte vi och lämnade lite flyttlådor till folk vi lånat av. åkte hem till min kompis M och fick våfflor och te/saft. roligt. E gillar att vara där eftersom M har massor av djur (hästar, kaniner, katter och hundar...). idag fick vi dessutom se på sju sockersöta hundvalpar. till och med J, som inte gillar hundar, tyckte de var fina. E är rätt rädd för hundar (och djur i allmänhet) men det gick bra. hon vill inte att hundar och så ska komma för nära...litar inte på dem riktigt. vet inte hur man ska se på det. vill inte att hon ska vara för rädd...vill inte heller ha en helt orädd unge som springer fram till vilt främmande hundar på stan. if you see what I mean? brukar gå bättre med hundar om man umgås en lite längre stund.
efter våffelturen handlade vi på ICA maxi.
nu ligger E och ska sova och J är iväg och spelar pojker med några jobbarkompisar.
jag personligen ska alldeles strax lägga mig i soffan och äta godis och totalslappa. väntar på att E ska somna bara.
inga mer flytningar idag. har inte känt så mycket rörelser men har å andra sidan varit igång mycket idag. kanske vaknar de när jag lägger mig i NYA soffan och slappar. hoppas det kommer nån halvhyfsat film vid niosnåret.

Inga kommentarer: