måndag 8 oktober 2007

Bild på luggen

har gått runt idag med min nya lugg. OBS... bild på luggen finns här nu! fatta hur mycket man kan obsessa med en j-a lugg. helt sjukt. men jag har inte haft lugg sen jag var typ 11 eller så. sen blev det snelugg i sexan...men det är ju inte alls samma sak. sen har jag ju haft lugg när jag haft kort hår...men det är ju inte heller samma sak.
J är hemma idag, ledig från jobbet. han har satt upp alla fina lampor vi köpt...så nu har vi belysning i alla rum! särskilt fint i vardagsrummet såklart...här vi ju har tapeter som är fina också.
E somnar själv utan problem varje dag. det där projektet som jag trodde skulle bli så hemskt är inte alls hemskt. bara lätt. känns såååååååååå bra!
idag softade vi efter att jag kom från jobbet. var ute på lekplatsen i strålande höstväder. hösten är ju sååå vacker när den är vacker. och sååå trist när den är grå och regnig och disig och allt det där. i morse fick jag förresten skrapa rutorna på bilen för första gången. aldrig roligt. fryser ju fingertopparna av sig.
inte känt dem så mycket idag. sparkar alltså. då blir jag orolig. barnmorskan ringde idag med. vi har fått tid för det första tillväxtultraljudet. det blir den 19:e november klockan 9.00. samma vecka som jag fyller 26 år. ber till någon (vem?) att allt ska vara bra då.
nu känner jag liberalen röra sig...hoppas vi kan omvända honom/henne politiskt när h-n kommer ut. fniss. nej, men ärligt. den som tror att man inte färgar (politiskt och på annat sätt) sina barn har helfel, tror jag. klart man påverkar sina barn. jag gick ju i förstamajtåg som barn. klart att hjärtat hamnar till vänster på mig då. eller så är det inte så självklart. who knows?
nu kom mannen med en kopp te. rött te är nya plågan.

Inga kommentarer: