fredag 26 oktober 2007

Rugby

jag vill nog börja kvällens blogg med att rekommendera alla att lyssna på "I surrender" med danska gruppen Saybia. lovely!

idag håll jag på att kissa ner mig när jag råkade zappa förbi Eurosport 2. de visade rugby och det var det mest hysteriska på länge. cirka 25 vuxna män som jagar en deformerad "boll". alla männen såg ut som förvildade varianter av fotbollsspelare. långhåriga och skäggiga...svettiga och grottmänniskoliknande. jag kunde inte sluta skratta. klimax var när alla män slängde sig i en stor hög. det framgick aldrig riktigt varför alla var tvungna att slänga sig. men å andra sidan så vet jag ju ingenting om rugby. roligt hade jag iallafall och det lär ju vara hälsosamt att skratta.

målaren är klar med hall, kök och sovrummet uppe. i morgon lördag blir förhoppningsvis J och hans far klara med sovrummet nere. sen dröjer det nog innan vi tapetserar igen. kanske när E vill ha nytt i sitt rum. har vi tur dröjer det några år minst. helst 10.

sen har jag betalat räkningarna ikväll också. alltid ett fredagsnöje. kommer att bli minst sagt knapert de närmsta åren. när både J och jag jobbar sen, efter att jag varit mammaledig och efter att J pluggat färdigt blir det stabilt igen. det är bara sisådär 3-3,5 år kvar till dess eller så. men så länge man har kärleken och hälsan, vad finns att klaga på då?

Inga kommentarer: