måndag 29 oktober 2007

Stan

gick på stan en liten sväng efter lunchen med A idag. så längesen. efter att de byggde köpcentret nära där vi bor så åker jag aldrig in till stan nästan. gick där och småkikade och funderade. så mycket folk. massor av ungdomar (=höstlov, antar jag). köpte en julklapp till min man. tänker inte berätta vad eftersom han läser bloggen ibland. känner mig iallafall nöjd med presenten. ovan att bara gå omkring sådär utan mål. oftast så är vi hela familjen när vi är ute sådär och då har vi alltid ett tydligt mål. allt måste ske hyfsat effektivt eftersom E inte tycker det är så roligt att gå i affärer. förutom leksaksaffärer då. the bodyshop var helt klart bästa affären idag. allt luktade så gott och såg så fint ut. ska nog önska mig ett presentkort där när jag fyller år. funderar på att köpa lite julklappar där också. de har till och med trevliga produkter för män numera. såg en sak till J, men vet inte om han skulle uppskatta sånt. skönhetsjox för män liksom.

på eftermiddagen/kvällen har E och jag lekt. lax till middag och pippi hittar en spunk innan läggdags. hon somnar själv helt utan problem numera. tar bara några minuter. ska bli spännande att se om det går lika bra när mamma ska passa henne på onsdag. då ska jag till min kusin och fika.

helt sjukt vad mörkt det är förresten. efter omställningen till vintertid så blir det ju f-n mörkt vid 17. uscha.

ska ringa syrran nu.

Inga kommentarer: