måndag 29 oktober 2007

The love

i vissa avseenden är mannen och kvinnan så oerhört skilda. bilden av kärleken handlar mycket om sexuell samvaro för mannen. för kvinnan handlar det mer om andra saker. tror iallafall jag. för kvinnan (mig) är sex och kärlek mer skilda ting. två olika saker.

sitter här i myskläder med håret i något slags skatbo. ganska tjock och tämligen blek. ute regnar det och nu måste jag göra mig i ordning. ska strax in till stan och luncha med min vän. J är och lämnar E på dagis. jag ska möta henne (min kompis alltså) i receptionen på hennes jobb. ett flashigt jobb, advokatbyrå (de som jobbar där är jurister) eller vad det nu kallas. vill ju inte skämma ut henne och komma dit och se ut som jag gör nu. efter lunchen ska jag försöka mig på att köpa en julklapp eller två. om jag orkar. blir så trött. orkade knappt runt på ikea igår. fick sätta mig flera gånger och kände mig allmänt kass. min kropp växer alldeles för fort. jag hänger inte med. jag har gått upp 15 kg och kommer från och med idag sluta att berätta för folk hur mycket jag gått upp. det kan få bli min lilla hemlis. ska bli skönt att ha en hemlis. har inga hemlisar längre. men nu en alltså. officiell slutvikt 76 kilo. började på 61. har 14 veckor kvar av graviditeten, drygt. men som sagt...nu ska jag försöka mig på att bli snygg...eller ja, iallafall anständig. så att folk inte börjar kisa när de ser mig på stan.

dagens låt: runaway train med soul asylum. mycket bra låt. gammal dock.

vi köpte nya hallmöbler igår på ikea. ska ta kort och visa här snart.

Inga kommentarer: