tisdag 30 oktober 2007

Regler

har nu talat med rektorn för E's förskola. grundregeln är att man får ha sitt barn på dagis 15 timmar per vecka om man är heltidssjukskriven. märkligt, tyckte jag eftersom jag är sjukskriven från ett arbete som är 40 timmar i veckan. men det var inte omöjligt så vi får ett särskilt intyg från rektorn så att E får gå sina vanliga timmar minus en timma per dag. det blir då måndag, onsdag och fredag 10.30-15 och tisdag och torsdag 9.15-15. känns okej. blir att jag hämtar innan mellis och att vi går hem och äter mellis vid 15. sammandragningarna är bättre sedan jag blev hemma. känner skillnad fast jag inte ens varit hemma en vecka. kroppen är konstig. tyckte inte mitt jobb var så jobbigt.

mer då? inte mycket som händer. funderar en del på saker jag behöver göra innan bebisarna pluppar fram. lite smågrejs, pyssel och lite städprojekt (inget tungt). funderar lite på julklappar också. borde fixa de flesta under november, tror jag. blir nog för heavy att gå och shoppa julklappar i december med den här kroppen. but I don't know.

måste duscha nu. man blir en lodis när man går hemma såhär.

Inga kommentarer: