onsdag 17 oktober 2007

Ny magbild

jag försöker lägga upp min nya magbild. men det känns som att blogger bråkar med mig. vill sig inte riktigt. får prova om en stund igen. var hos syrran idag med E, mamma och mormor. roligt...vi tog det mest lugnt och bara umgicks. E och jag var på lekplatsen utanför en stund. börjar bli kallt nu. riktig höst. höst höst höst. det är något vemodigt med hösten. varje år.

känner att jag inte fixar jobbet riktigt. även om jag bara jobbar halvtid så kan jag inte förneka att sammandragningarna blir fler av jobbet. traskade runt själv idag på ett boende och det är ju svårt att ta det lugnt när man ska fungera som expert på att förflytta gamla människor. jag måste ju visa hur de ska gå tillväga. inte lätt om jag knappt klarar att spänna en enda muskel. dessutom måste jag ju gå sjukt långsamt...och får ändå sammandragningar efter 10 meter. min kondis kommer vara helt borta sen. kanske finns tid för någon barnvagnspromenad då... för att få bort ALLA KILON och eventuellt bygga upp en ny kondis. jaja... tror iofs att man får ganska bra kondis av att ha tre småbarn. hela tiden aktiv och mycket lite tid för soffhäng. blir nog bra med både kondis och figur sen efter... eller så blir det det inte. det viktigaste är ju mina barns hälsa... snälla snälla låt dem födas i lagom tid och låt dem vara friska och starka!!!

magen är stor idag. svårt att sitta med benen i kors. när jag sitter här vid skrivbordet så får jag sitta längre och längre ifrån skrivbordet för varje dag. mot slutet kommer jag inte nå tangenterna. svårt att blogga då.

dagens citat: "TIME IS ALWAYS NOW"

så klokt. så klokt. läste det i boken jag läser för tillfället: naiv. super. av Erlend Loe. eller, jag tror han heter så iallafall. författaren alltså. bokens huvudperson är mycket fascinerad av det stora. tiden och världsrymden. aspekter på tid är alltid intressant. jag tror att vårt sätt att se på tiden är ytterst ohälsosam. om hopiindianerna står som följer i boken: " Hopiindianerna är de som är bäst skickade att förstå relativitetsteorin. Deras språk har inte något ord för tid, och begreppen förfluten tid och framtid finns inte. De upplever inte tiden som lineär, utan som ett cirkulärt rum där förfluten tid, nutid och framtid alltid existerar sida vid sida."
indianer och deras sätt att se på saker är för mig oerhört imponerande. om jag någon gång blir pensionär eller får massor av tid över vill jag lära mig allt om indianer. och så vill jag lära mig spanska och flamländska.

god kväll.

Inga kommentarer: