torsdag 25 oktober 2007

Ugly

åh, hjälp. idag känner jag mig som fulast i stan. bara apful liksom. klotrund och apful. ser stylade och tjejtjejiga tjejer lite överallt och tänker att GUD, jag kommer aldrig att orka fixa mig sådär. kommer inte ha tid. med tre små barn hemma är man väl glad om man ens hinner duscha. HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP. jag är mest rund och blek och har råttfärgat hår. håriga ben och gud vet vad. raka bikinilinjen funkar ju inte när jag inte ser den. magen är ivägen. under armarna kan jag raka mig. skönt att ha något kvar. som att gripa efter halmstrån, eller vad f-n man nu brukar säga. känner mig lite lätt hormonellt arg idag. gäspar och är ful. fultrött. tänker och undrar på hur alla tjejtjejiga tjejer gör. hur gör de? hur orkar de? ååååååååååh, känner mig som ett hopplöst fall. nu gäspade jag igen. om jag bara kunde vara lite intresserad av att fixa mig och sånt. men icke. när jag inte är supergravid och hormonell ser jag helt okej ut. särskilt de dagar jag fått sova någorlunda och tagit lite mascara eller så. men nu. nu är det fanimej kört. att dessutom vara sjukskriven är ju inte direkt bättre för min look. nu har jag ju liksom ingen anledning alls att fixa mig. förut duschade jag ju alltid och tog liiiiiiiiiiite smink innan jag gick till jobbet iallafall. men nu går det bara utför. idag har jag inte duschat. vad jag har på mig? bruna velourmysbrallor från hm, en stor grön t-shirt med fult rosmönster på och så har jag J:s stora knallröda ziptröja med luva. fint va? jag har inte duschat idag och inte ens kammat mig och ändå har jag visat mig utomhus. i morgon blir det uppryckning. måste bli. kanske ska slå till och raka benen också...men är det egentligen någon poäng att göra det. om några veckor kommer jag inte att nå ned till benen ändå och då är det ju kört. ska kanske satsa på att bli en tjejtjej efter att jag fött barn. nej just det, då har jag ju inte tid. jag kommer dessutom inte få sova och då blir man ju ännu mer tokful än man redan var. vet ingen råd i detta fulträsk jag fastnat i. what to do?
ska nog googla lite på skönhet och se om jag blir klokare.

fulkramis

Inga kommentarer: