onsdag 24 oktober 2007

Lucia

på Lucia, alltså torsdag 13/12, är det 32 fulla veckor. det blir nästa mål dårå. doktorn sa ju att efter 32 fulla veckor är det hyfsat "lugnt". tillväxtultraljud är 19/11. dit längtar jag som en dåre.

vart till jobbet idag och gjorde det sista. packade ihop mina grejor och avslutade allt. känns så sorgligt. jag fick en bok om barnuppfostran och en CHOKLADKAKA. chokladen var bäst. känner mig lite tom. vad ska jag göra nu?

to do, when sjukskriven (får ju ej vara ansträngande):
sortera papper, sortera foton, läsa på om tvillingar och amning av dessa, promenera korta sträckor, vila, sova, äta choklad, sortera mina böcker och papper från utbildningen (vad ska sparas?), förbereda prylar för bebisarna, laga mat och frysa in inför ankomsten... fler grejor är det säkert. idag la jag in 4 annonser på blocket på grejor vi vill bli av med.

det känns så länge att gå hemma. totaldeppigt idag. det enda som känns bra är att mina sammandragningar verkligen blir färre när jag ej jobbar. då känns det på någe vis rätt att vara hemma.

målaren jobbar ju urfort! kanske blir klar med alla tre rummen innan helgen. roligt!

Inga kommentarer: