torsdag 14 augusti 2008

Blåslampa

gå upp. frukost. duscha. klä på sig. aktivera barnen. lunch. handla. gäster kommer. förbereda mat. tvätten. aktivera barnen. söva barnen. plocka undan. förklara för barnet. städa. plocka undan. le. andas. aktivera barnen igen. ha tålamod. lyssna. andas igen. borde vila. hungrig. blöjor. klädbyten.

lite ord från mitt huvud. ibland känns det som en tombola där inne. men det går i ett. i ett i ett i ett.

snart kommer svärfar med fästmö hit. jag har förberett korvstroganoff. till efterrätt blir det glassbåtar och kaffe. gött att ha tvillingar och E för då kan ingen liksom klaga på att maten är enkel. GOD men enkel. E och jag var på Hornbach förut och handlade några prylar. E´s kompis L följde med. små sötisar som hjälpte mig så bra att bära. just nu är de över hos L och äter pannkakor och busar, gissar jag på. småtrollen sover. de har börjat äta som hästar...småtrollen alltså.

godnatt. nej, just det. jag måste vara vaken minst 7 timmar till.

Inga kommentarer: