lördag 9 augusti 2008

the Cat

hm, vad har vi gjort idag? dagarna rullar fram och jag vet inte riktigt vad vi gör. E var iväg hos en kompis och lekte idag. vi har mest degat runt här hemma, som vanligt. var nere en sväng på Loppisen här i samhället och fyndade grejor för 30 kr. supernice! ellen och ester fick följa med i var sin bärsele. på tal om bärselar så skulle jag verkligen vilja ha en till ergosele. babybjörnen bara hatar jag. bara J som använder den. hatar är förresten ett väl starkt ord. men jag gillar den inte.

nu ska vi göra i ordning där nere. ni vet, vi har ju eget sovrum där nere numera. hihi. jag ska flytta in grejor i mitt badrumsskåp. kanske dricka lite te också. och njuta av lite tid med J. nu när alla prinsessor sover.

jag är så GLAD för mina barn! världens lyckligaste morsa.

6 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Skönt med en stund för sig själv efter en intensiv dag!

Jag undrar två saker: Vad fyndade du och vad är det med babybjörnen som du inte gillar?! Gokväll! :-)

Linda sa...

vi fyndade en sån där man hänger på väggen och barnen kan stå emot och liksom mäta sig. jättefin med djur på... kostade 20 kronor. sen köpte jag 3 böcker som jag velat läsa... mrs. halloway av woolf och en av agneta pleijel som jag älskar...den tredje om ekoturism mi sverige. alla tre böckerna inbundna och i fint skick...fick allihop för 10 kr. I love loppis! bra för eko-nomin och eko-login.

vår babybjörn är av gammal modell (ärvd och inköpt cirka 1997) och jag får ont i rygg och axlar av den. med ergon känns det som att jag bär på rätt ställe. rekommenderas!

gokväll!

Anonym sa...

Siri har strl 92 mest och lite 86 och 98. Förresten kommer du ihåg vilken skostorlek som E hade när hon var två år. Siri har 22 och Albin hade 24-25 i samma ålder. Har Siri pyttefötter eller har Albin riktigt stora?

Har du sett kläer från villervalla?

Linda sa...

vill du kolla igenom E's 92? har ingen aning om vilken skostorlek E hade vid 2 år...

Lindas trädgårdsblogg sa...

Aha, kan det kännas bra alltså? Jag trodde det var förenat med ont att bära allt tyngre barn...

Linda sa...

jag bar E i ergon ända förbi 3 års ålder och då är hon stor och lång för sin ålder.