tisdag 5 augusti 2008

Sitter

de sitter så bra nu, girlsen. mamman är stolt. försöker få dem att lära sig vart lampan är men nej. de bara skrattar när jag pekar på lampan. de förstår mig helt enkelt inte.

E och jag var iväg och handlade i förmiddags. underbara barnet. alltid så duktig när man har henne med sig liksom. försöker att inte använda ordet duktig när jag berömmer henne dock. duktig flicka... nej, såna finns det gott om. försöker berömma annat. eller använda andra ord.

nu är J iväg med E och hennes polare på något sånt där lekland på Hising Island. i morgon ska E och jag på bio. först ville hon se "Den magiska leksaksaffären"... men hönsmamman (myself) tror att den är bättre för lite större barn (för svårförstådd...och därmed läskig) så jag sa att biljetterna är slut till den i morgon. istället ska E och jag se nya Laban... "Spökdags". jag tror på idén att barn förstår det de ser. eller iallafall det mesta av det de ser. det ska bli urmysigt. det är första gången E går på bio. passar på att få gjort lite småutflykter nu sista semesterveckan. bara Liseberg har vi sparat...får se när det blir.

nu ska jag vila lite medan jag kan. kanske till och med få läst lite i min goda bok?

Inga kommentarer: