onsdag 13 augusti 2008

Djupa andetag

efter att J och jag varit och lunchat hos en kompis till honom på förmiddagen och J sedan åkt till jobbet började eftermiddagen ensam med kidsen bra. småtjejerna sov en bra stund och jag lekte med E och hennes playmobilgrejor. sen hade vi lite mys...E är så sjukt duktig och samlad när vi är själva. verkligen skärper sig. MEN sen när jag skulle söva småttisarna till deras sista lur så bara vägrade de. mitt i det att jag skulle söva dem och frustrationen byggdes upp skadade E sitt lilla finger (liiiiiiiiiiiitet liiiiiiiiiiiitet sår) och börjar på egen hand ringa från min mobil till sin far som är på jobbet och ylar till honom att han måste komma hem för hon är skadad. stackars J blev väl vettskrämd... två skrikande bebisar och en ylande E och en mamma som bara tänker sitt mantra: "inte bli arg. andas. inte bli arg. andas." och jag lyckades. jag blev inte arg utan förklarade lugnt för E att hennes sår var av det mindre allvarliga slaget och att vi nog fick stå ut med gnälliga bebisar ikväll för de vägrar somna... så ligisterna skippade sista luren och fick istället gå och lägga sig tidigare idag. de somnade vid 19.20. annars somnar de ju runt 20. hoppas hoppas hoppas att kvällen blir lugn iallafall. vi får se. E var så gooooooo mot syrrorna på kvällen. efter att såret kändes bättre och vi ätit lite så hade vi sångstund för bebisarna på golvet och sen så hjälpte E mig att natta dem. hon stod vid esters sida och sjöng byssan lull och gungade hennes säng. så ikväll kan man säga att E nattade ester och jag ellen. mysigt det låter.

nu ska jag röja i köket för det ser ut som ett sjöslag där.

pratade med farmor. hennes storasyster har dött. farmor är 93 så hennes storasyster var följaktligen gammal. men ändå. ett liv har slocknat. ska tända ett ljus för henne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tror att klanningen passar strlk 10 eller t o m kanske 12, har dock inte provat och det finns inga lappar....formdoligen uppsydd till nagon for lange sen...

har satt priset till 450kr....men dem jag kanner far sjalvklart lite rabatt.

hoppas allt ar bra!

Linda sa...

10 och 12, vad motsvarar det? hihi. hur har ni öppet i butiken?