måndag 25 augusti 2008

Spiral

idag var jag hos bm och satte in den. spiralen. det gjorde inte alls ont. jag fick en vetekudde som värmde magen och min bm är världens bästa. nu hoppas vi på att detta ska funka bra. hade varit så sköööööööööööööööööönt att slippa piller. att sterilisera sig som 26-åring känns inte heller aktuellt. för även om jag idag tänker att - no more kids - så vet man ju ALDRIG. man ska aldrig säga aldrig.

J och E är iväg och fixar lite ärenden. tvättmaskinen surrar och jag är trött. det blev sent igår. J satt och grejade med de nya telefonerna (bäst att inte skriva mobil längre)...jag sov iofs på soffan. älskar att sova där. det liksom sitter kvar i mig det där från barndomen att jag inte vill gå och lägga mig. så hur trött jag än är så vill jag bara inte gå och lägga mig. därför somnar jag ofta på soffan istället. smart va?

vi bor på två plan (alltså två våningar i vår lägenhet) och min "nya" iakttagelse (ett t?) är allt man liksom bär. upp och ned. ren tvätt ned. smutsig tvätt upp. leksaker upp och leksaker ned. hårspännen ned och hårspännen upp. en tandborste hit och en gåstol dit. detta bärande... jag VET att det inte tar slut. ett sisyfosarbete, helt enkelt. fast liiiiiiiiiiiiiite roligare och lättsammare.

Inga kommentarer: