lördag 16 augusti 2008

Syrran fyller år

idag har vi varit hos mina päron och firat min syrra. hon blir 24 idag. jag kom ju på värsta bra födelsedagspresenten (för en gångs skull) och gav henne en kattunge. J's mamma hade nämligen kattungar just nu så det passade ju bra. systern min älskar katter och jag känner att hon behöver någon att pyssla om hemma hos sig. någon att prata om och ja, sköta. I say no more.

katten är döpt till "Link" av J's lillebror. får se vad syrran hittar på för namn till honom. bilder kommer snart.

nice har vi haft det iallafall idag. var ute en sväng och det hade ju varit härligt om det inte var för alla FÖRBANNADE GETINGAR. när jag skulle titta till e&e som sov så kröp en geting på insidan av insektsnätet på vagnen. what? ingen blev stucken. inte idag iallafall.

pratar mycket med J om vänskapen. om hur vissa vänner liksom stannar kvar. trots att man lever olika liv. och andra inte. så är livet. kanske att man bara måste acceptera att vänner (som allt annat) kommer och går och att det inte måste vara någons fel. eller?

Inga kommentarer: