tisdag 12 augusti 2008

Frestelsernas frys

mamma har ju varit här som ni vet. alltid har hon med sig något. antinget något stickat eller virkat till barnen...eller något ätbart. denna gången hade hon en påse bullar och en påse frallor. jag funderar på att gå ned att ta mig en (hahahaaaaaaaaaa) bulle eller typ fem. eller fler. men så tänker jag på formen. på min kropp. och tänker att jag ska nog inte göra det. jag tänkte att det kanske hjälper om jag tar en banan. det gjorde det som vanligt inte. "frukt är godis" sa mamma till mig när jag var liten men inget kan väl vara mer fel? frukt är inte godis. frukt är frukt och godis är godis. precis som att frukt inte är bullar utan just frukt. bullar är ju bullar. hänger ni med?

J ringde och sa att de är lediga tors och fre.... så det blir bara en kväll "själv" denna veckan.

nu ska jag gå ned och tina några bullar. eller kanske en morot hjälper?

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilken himla bra mamma du har! Och vad skönt att hon finns nära... (min bor alldeles förfärligt långt bort). Men att frukt är godis är den största lögnen som föräldrar försökt tuta i barn!