onsdag 20 augusti 2008

Äventyr i vardagen

ringde mamma i förmiddags. kände att med två förkylda bebisar på armen (armarna) blir situationen ohållbar på kvällen när J jobbar. min SÖTA OCH UNDERBARA mor kom direkt och tog med sig min mormor som var där på besök... efter att de kommit blev småtussarna bara mer och mer gnälliga och verkade ha ont på riktigt. sååååååååå....det var inte mycket mer än att åka in. barnakuten på östra (hej igen, där har jag varit några gånger nu... två med E och en med e&e). vi kom dit vid halv sex och åkte därifrån vid åtta ungefär. hemma vid nio efter att ha väntat läääääääääänge på apoteket... apotekstanter är världens långsammaste. varenda gång! så stressigt eftersom e&e satt i bilen och var sådär nöjda...

iallafall så hade ellen och ester öroninflammation på bägge öronen. båda två. fyra små röda öron sa farbror doktorn (som för övrigt var samma person som undersökte dem innan vi åkte hem från bb). sköterskan vi träffade var urgullig (var för övrigt samma sköterska som tejpade ihop E's kind förra våren). så nu är det Kåvepenin som gäller i fem dagar...morgon och kväll. ester gillade det inte. ingen blev förvånad. ellen tog det mer cool. ingen blev förvånad då heller. mina ljuvliga ungar. fan, vad jag älskar dem! inte fint att svära i bloggen...men ibland så måste man.

E var hemma med mormor min och allt hade gått bra. mormor hade stekt pannkakor till E och hennes kompis L och det är ju sällan det inte går hem med pannkakor.

det var den dagen det. klockan är snart elva och jag tog mig precis en tallrik fil. blev liksom ingen middag för mig idag. hoppas nu de kryar på sig snart mina små fjun... så goa de är!

1 kommentar:

Anonym sa...

usch och fy för öroninflammation! men penicillinet brukar hjälpa snabbt, bara efter ett par doser. Tur att vi inte träffades i måndags. Ha det så bra så hörs vi