tisdag 26 augusti 2008

Värk

det värker av kärlek i hjärtat idag. mina fina fina tjejer. vilka underbara. det är ett mirakel att jag fått dem till mig. till mitt liv. ordet tacksam kommer till mig. jag känner mig så. tacksam alltså. när jag bär någon i min famn eller när jag ser E och hennes lekar och idéer. då värker mammahjärtat av kärlek och det nästan rinner över. knyter sig i magen som att jag vill gråta. av glädje förstås.

ellenbellen har en tand på g. vänster nere, tror jag det var. inte bara öronen som spökar alltså.

idag var svärmoren min här. lagade mat och fixade. så skönt med all hjälp runt om mig. jag är så glad att jag har släkten nära. tror förresten mor min kommer hit i morgon. hon pratade om att vi skulle kolla igenom gamla lådor efter varma kläder till bebbarna. tur att nån håller koll. mamma har blivit expert på att handla begagnat på tradera också. det kunde man ju inte trott för ett tag sen. hon köper en del tyg och sånt där. hon syr ju massor. vill inte skryta men hon är ganska bra faktiskt!

E är inne i en "jagvillintesovafas". det är tråkigt att sova. jag håller med henne. känner mig som värsta morsan och überpedagogen när jag står och föreläser om varför kroppen behöver sömn.

Inga kommentarer: