lördag 30 augusti 2008

fiskpinne

idag var J's lillebrolla här och stekte pannkakor till oss. vi har varit ute två gånger i det fina vädret också. e&e fick prova att gunga för första gången på lekplatsen. stor förtjusning.

ester är sååååååååååå nära att krypa nu. min lilla tussa.

E har haft myskväll med J och mig nu både fredag och lördag. så härligt för henne att få lite egentid med oss när bebisarna somnat för natten. visst vaknar de till lite ibland och behöver "sövas om" men det är ju såååååååååååå mycket lättare nu på kvällarna. vi kikar på lite familjeunderhållningsprogram och tar en kvällsfrukt. igår åt E sitt lördagsgodis (!) så idag blev det frukt istället. har jag nämnt förr att E är världens bästa unge? (!!!) det är hon. så bäst. så gullig. mammas tjej. jag älskar henne så det svider i mig. självklart älskar jag e&e också. men det är på ett annat sätt. jag känner ju inte dem lika bra än. E är ju min polare liksom. självklart kan man inte gradera kärleken. men ni hajar va?


nu till något helt annat:

vill bara tipsa er som inte känner till henne ännu - Magdalena Ribbing på dn.se. hon tipsar om vett och etikett. jag har hennes bok. hon är grymt underhållande. ett måste för alla nördar som jag själv. jag tänker citera nu. kanske får jag bannor för det. men här kommer det. det handlar om när man ska börja äta på kalas. så roligt.

"Ingen börjar äta i förtid, oavsett gästernas antal och om maten svalnar. Detta gäller formella tillställningar - men observera att antalet gäster inte har någon betydelse, fem eller femhundra är inget skäl att som gäst börja äta på eget initiativ. Informellt är det förstås en annan sak. Men i elegantare sammanhang väntar alla gäster till dess att de uppmanas att börja äta. Det handlar om gemenskapen i det samstämda ätandet. Vad det inte handlar om är att gästerna ska stilla sin eventuella hunger snarast möjligt."

Inga kommentarer: